Senskadan del 1

06 Maj 2015 - 21:29

Det började en sen kväll i augusti när vi skulle på träning. Jag var stressad då vi var sena och Cournette vill inte gå på lastbilen. Väl framme så var allt lugnare. Skulle då lasta ut Cournette och istället för att hoppa ur följde hon efter mig och gick på sidan av den branta lämmen. Där lyckas hon stöta emot en vass stålkant och skär av halva yttre senan i sitt högra bakben. Det ser jag inte just då utan trodde hon haltade pga av en nervsmäll eller liknande. Efter mycket om och men, ylande på benen och gråt i högan sky åker vi livrädda mot Färjestads hästsjukhus. Det var precis som att jag visste att det var ett helvete var på väg, att min värsta mardröm var på väg. Väl där konstaterades att nästan hela senan var avskuren...jag hade tur. Cournette fick bo två veckor på sjukhuset innan hon fick komma hem. Sedan 3 månader på box och efter det 5 månader i sjukhage.




Kommentera här nere:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: