Framtiden

03 April 2013 - 12:30
Hur ser den ut igentligen? Jag vågar inte föreställa mig den även om jag vet precis hur jag vill att den ska se ut. Jag vill plugga mina tre år på gymnasiet med BRA slutbetyg. Sedan vill jag ta ett vilo år. Jobba på t.ex på Ica, hennickehammar, vikarie eller något liknande och enkelt, spara ihop pengar lixom. Sedan står det mellan åka utomlands och jobba eller gå någon snuskigt bra untiveritets utbildning.
 
Hästarna kommer alltid vara vid min sida. Någonstans mellan nutiden och gymnasiet ska Lennart säljas, med stor sorg skirver jag detta men det är bara och inse fakta. Min lilla lilla ponny :( Cournette kommer jag ha kvar så länge jag kan. I mina ögon ska hon vara tävlingshäst så länge hon orkar, ta mig upp i klasserna och även vara början till mitt faktiska "jobb" jag vill ha. Hon ska få börja min karriär som uppfödare, hon ska alltså någon gång i sitt liv bli mamma. Och det är där stapeln i mitt liv går av. någonstan mitt i allt ska jag flytta till en gård, någonstans i sverige, vart beror på hur familjesitutionen ser ut just då, mormor och morfar, hur har mammi och pappi det? Har jag kille/man, jag och Erik, vad vill han/vi? Vissa saker går inte att förutspå.
 
Som ni förstår så kommer jag ha många beslut framför mig. Vilka vänner kommer stå vid min sida? Kommer jag och Erik hålla hela vägen eller ska vi behöva lämna varanda? Just nu ser det inte ur så iallfall. Mitt hjärta..
Ska jag ha två hästar efter Lennart? En rutinerad eller en till unghäst? Fasen vad svårt allt ska va. Jag vet iallfall att Cournette ska vara min så länge hon springer på bena på jorden, återigen en sak som inte går och förutspå. Vem vet om vi kommer till SM eller längre, jag hoppas iallafall på det sistnämnda. Hur mycket kommer jag behöva stå ut med? Sorg, lycka, ilska. Hur många gånger kommer jag vilja lägga ner allt och bara krypa ner i ett hål och bara försvinna? Vem kommer vara där och stötta mig? Så många frågor men inga svar. 
 
I nuläget vill jag bara ha sommarlov, komma från grundskolan och ta det där steget som jag väntat på så länge nu.
 
 
Vi föralltid. ♥
 
 
Tack för ALLT min prins 
 
 
8/12-11 

Kommentera här nere:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: